Новини: Звіт за результатами проведення публічних консультацій стосовно розвитку цифрової партисипації учнів
Керування дозволамиКерування дозволами

Звіт за результатами проведення публічних консультацій стосовно розвитку цифрової партисипації учнів

Концепція цифрової партисипації.jpgВпродовж квітня-червня 2020 року ГМ ОПОРА спільно з департаментом правової політики та якості, департаментом освіти та департаментом інформаційних технологій міської ради проводили публічні консультації стосовно пункту 1.7 Плану заходів реалізації Концепції цифрової партисипації ВМОТГ 2019-2025.

Звіт за результатами проведення публічних консультацій стосовно розвитку цифрової партисипації учнів

У Вінниці розроблена Концепція цифрової партисипації Вінницької міської об'єднаної територіальної громади на 2019-2025 роки, яка спрямована на формування навиків цифрової участі. Одним із пунктів Плану заходів стосовно реалізації Концепції є пункт 1.7 «Формування навиків цифрової партисипації у дітей шляхом проведення тренінгів, семінарів та факультативних занять».

Аби сформувати рекомендації щодо покращення цифрової грамотності учнів вінницьких шкіл, були проведені публічні консультації, які включали онлайн-опитування (google-форма) та групові обговорення на платформі Zoom.

В опитуванні взяли участь учні, вчителі і адміністрація шкіл, загальна кількість респондентів - 153 особи.

Після цього відбулись три онлайн-обговорення на платформі Zoom зі школярами міста Вінниці, вчителями та адміністрацією шкіл, представниками профільних департаментів ВМР та ІТ-спільнотою. В онлайн-обговореннях взяли участь 67 осіб.

За результатами онлайн-опитування серед основних проблем, з якими стикаються учні у сфері цифрової грамотності, було зазначено недостатній рівень навиків стосовно правил поведінки та етикету в цифровому середовищі; відсутність знань щодо роботи з програмами, важливістю ліцензійного програмного забезпечення та антивірусних програм. Також було зазначено проблему обізнаності щодо авторських прав та політики ліцензування даних, інформації та цифрового контенту. Значна кількість респондентів зазначили проблему відсутності пристроїв для виходу в мережу Інтернет, а також стабільне Інтернет-підключення. Водночас, важливою проблемою з-поміж зазначених є невміння протидіяти кібербулінгу, відсутність навиків критичного мислення та нерозуміння наслідків поняття «цифрових слідів».

Однією з озвучених проблем під час онлайн-обговорення стала відсутність єдиної платформи для навчання учнів, яка використовувалась відповідно до запиту і не викликала б питань стосовно безпеки та інших аспектів (до цього використовувався zoom, teams, google classroom, viber  та інші).

Частина шкіл зіткнулись із ситуацією, коли учні не мають можливості вчитись дистанційно, оскільки немає відповідного технічного обладнання чи стабільного Інтернет-підключення.

Важливим елементом також повинен стати єдиний підхід, а саме взаємодія та більша залученість батьків та вчителів задля розуміння освітнього процесу та участі дітей у ньому.

Ключові аспекти, котрі необхідні задля підвищення цифрової грамотності учнів, стосувались:

  • створення єдиної регіональної освітньої платформи з існуючим репозитарієм матеріалів для навчання онлайн та можливістю підключення кожної школи до нього;
  • підвищення компетенцій вчителів стосовно цифрових інструментів через проведення додаткових тренінгів
  • формування Фонду техніки, котрий дасть можливість забезпечувати технічними засобами тих, хто потребує
  •  проведення навчання для учнів за участі представників ІТ- спільноти.

За результатами публічних консультацій стосовно розвитку цифрової партисипації учнів вінницьких шкіл, у відповідності до пункту 1.7 Плану заходів Концепції цифрової партисипації Вінницької міської об'єднаної територіальної громади на 2019 - 2025 роки «Формування навиків цифрової партисипації у дітей шляхом проведення тренінгів, семінарів та факультативних занять», пропонується низка рекомендацій:

  1. Розробити Програму реалізації Концепції цифрової партисипації Вінницької міської об'єднаної територіальної громади в частині пункту 1.7 Плану заходів та дорожню карту її впровадження.
  2. Розробити навчальну програму цифрової грамотності, цифрової безпеки та цифрових прав та механізм її впровадження під час навчального процесу.
  3. Розробити програму стосовно інформування та методів реагування вчителів, батьків та дітей у сфері цифрової безпеки, зокрема кібербулінгу.
  4. Створити робочу групу з представників ІТ-середовища та навчального середовища для розробки окремих спільних освітніх проєктів та дорожньої карти їх впровадження.
  5. Підготувати концепцію та план впровадження проєкту єдиної регіональної освітньої платформи з існуючим репозитарієм матеріалів для онлайн навчання та можливістю підключення кожної школи до платформи.
  6. Створити обмінний банк гаджетів для навчальних потреб представників вразливих груп населення та для окремих навчальних закладів з метою реалізації освітньої діяльності.

Зазначені рекомендації будуть запропоновані для подальшого опрацювання в рамках розробки Програми на реалізацію Концепції цифрової трансформації Вінницької ОТГ до 2025 року.

Довідково: Заходи відбувались в межах проєкту «Силабус публічних консультацій», що впроваджується Громадянською мережею ОПОРА та Фундацією «Лабораторія соціальних досліджень та інновацій «Сточня» та дофінансовується за програмою «RITA Зміни в регіоні», яка фінансується Польсько-американським фондом Cвободи та за організаційної підтримки Департаменту правової політики та якості, Департаменту інформаційних технологій та Департаменту освіти Вінницької міської ради.